poniedziałek, 10 lutego 2020

Kurs na mediowy napis drewniany

Hej!

Walentynki przed nami, więc zmediowałam drewniany napis LOVE.


I jeszcze przygotowałam dla Was kurs na taką miłosną dekorację.

Na początek przygotowuję potrzebne materiały:
Napis zakupiony w Dino, media, stemple, kwiaty, sizal i kulki oraz proszek 3d.


Na początek pokrywam napis dwukrotnie białym gessem.
Celowo nie rozsmarowuję go bardzo dokładnie i robię delikatną teksturę.


Szykuję sobie farby i kawałek gąbki do zmywania naczyń.
Farbki są metaliczne i trzeba je dokładnie wymieszać.
Użyłam produktów 13 arts: red bronze, bronze i old gold.


Farbkę nakładam tylko w niektórych miejscach, delikatnie dociskając gąbkę.
Każdy kolor nakładam osobnym kawałkiem gąbki.



Pociapałam napis ze wszystkich stron i pokrywam go jeszcze jedną warstwą białego gesso.
Na tym etapie wspomogłam się nagrzewnicą.


Kiedy napis jest całkiem suchy, zaczynam stemplowanie.
Nie używam bloczka, ponieważ chcę, żeby stemple odbiły się bardziej i mniej.
Po prostu nieregularnie. I w zasadzie stempluję na chybił trafił.


Użyłam swoich ulubionych stempli Studio Light: tło 1, tło 2
oraz mojego najnowszego nabytku od Agaterii
zakupionego na ostatnim DWC.


Postanowiłam wzmocnić trochę kolor i brzegi przejeżdżam złotą farbą -
tą, której użyłam wcześniej.


Zauważyliście pewnie, że napis w jednym miejscu jest wybrakowany.
W ogóle się tym nie przejmuję i tam gdzie dodam kwiaty,
naklejam na gel medium sizal.


Na sizal przyklejam kwiaty.


Wokół kompozycji kwiatowej, na sizalu,
wykałaczką nakładam gem medium.


A na klej układam kulki 3d troszkę mieszając je z medium klejącym.


Następnie posypuję je proszkiem 3d.


Zsypuję to, co się nie przykleiło.


Przez minimum godzinę czekam aż klej zwiąże.
I zaczynam pracę z mgiełkami.
Można też użyć farb, ale trzeba je trochę rozwodnić.

Jako pierwszej używam mgiełki pearl brown ligt.
Bardzo miękki i niewielki pędzelek moczę w mgiełce
i delikatnie przykładam do kulek i proszku.
One same "wciągają" mgiełkę.


Następnie dodaję trochę mgiełki perłowej old gold.


A na koniec trochę czarnej mgiełki.


Przed dodaniem kolejnego koloru podsuszam wszystko nagrzewnicą.


Suszę wszystko (zdarza się, że czekam do następnego dnia)
i całość rozbielam gessem. Robię do delikatnie suchym pedzlem.
Ale i tak zawsze jakieś kulki odpadną, więc się nie przejmujcie.


Na koniec używając dużej wykałaczki robię chlapania czarnym splashem.
W innych projektach używałam białego.


I napis jeszcze w całej okazałości obfotografowany dnia następnego.


I kilka szczegółów.







Napis posyłam na wyzwania:

Wyzwanie #97 Crafty Molly
LOVE IS IN THE AIR
Oddychaj miłością


Konkurs lutowy Świrów Rękodzieła
Praca romantyczna


DIY Linkowe Party w lutym


Mam nadzieję, że kurs się komuś przyda :)

Ania

35 komentarzy:

  1. Super! Bardzo dziękuję za kurs - moim zdaniem bardzo czytelny:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ to wspaniałe przedstawiałaś i wspaniale Ci to wyszło, chyba czas skusić się na zrobienie czegoś takiego...

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudny napis i fajny tutorial😍

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu, super kursik :) Bardzo często używam mgiełek i proszków 13arts, uwielbiam je :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marta 😀 ja też lubię te produkty A proszki są super 😉

      Usuń
  5. super! pięknie :) dziękujemy za udział w wyzwaniu Świrów Rękodzieła

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo 😀 dziękuję i mam nadzieję, że się przyda 😘

      Usuń
  7. Piękna praca!
    Dziękuję, że zechciałaś przyłączyć się do naszego wyzwania w Crafty Moly
    pozdrawiam,
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny projekt! Dziękujemy za udział w zabawie Linkowe Party DIY.
    Pozdrawiam serdecznie DT DIY Magdalena

    OdpowiedzUsuń
  9. O, ten kurs też jest super! Kiedy Ty znajdujesz czas, żeby dopieszczać tak i prace, i wpisy, i tutoriale? 😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 💖 sama się zastanawiam, kiedy ja to robię 😉

      Usuń
  10. Świetna zabawa! Dzięki za kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudeńko, gratuluję wyróżnienia na DIY :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oooo :-) pozwolisz że ukradnę, mam skrzypce a nie umiałam się za nie zabrać, oczywiście poślę kurs dalej

    OdpowiedzUsuń
  13. Prześliczny napis, pięknie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudownie. Uwielbiam takie metamorfozy prostych przedmiotów. Normalnie czary mary 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię bawić się w takie czary - mary :) Dziękuję za dobre słowo <3

      Usuń
  15. Och jaka piękna ta miłość. Dziękuję za kurs ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. świetnie to pokazałaś! napis wyszedł rewelacyjnie, ja bardzo lubię taki sposób tworzenia! :*

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny kurs ANiu :) Dziękuję za udział w wyzwaniu na blogu Świry Rękodzieła :)

    OdpowiedzUsuń

Kartka komunijna w pudełku

Witajcie! Dziś przychodzę do Was z kartką komunijną w pudełku, która została przygotowana dla chłopca. Wykorzystałam więc niebieskie papiery...